FANDOM

280px-Timeskip Luffy
Monkey D. Ruffy (モンキー · D · ルフィ Monki D. Rufi), även kallad "Ruffy med Stråhatten" (麦わら の ルフ - Mugiwara no Rufi), är huvudpersonen i manga-serien och animen One Piece. Han är en användare av en djävulsfrukt, Gomu Gomu no Mi, med typen paramecia, som förvandlar hans kropp till gummi. Hans mål i livet är att bli nästa Piratkung, hitta den legendariska skatten kallad One Piece som ägdes av den förre piratkungen, Gol D. Roger, och erövra den Nya Världen som är centrum för världens kraftigaste pirater. Ruffy är grundaren av Stråhattspiraterna. Luffy är en av de elva novis-piraterna, De Elva Supernovorna, tillsammans med sin underordnad Roronoa Zoro, det vill säga, en av de elva med en belöning på mer än 100,000,000 beli som nästan samtidigt seglat ända fram till Röda Linjen genom hela Paradiset. Den nuvarande belöningen för Ruffy är 400,000,000 beli, vilket angavs av Falska Ruffy efter tidshoppet, och bekräftades genom en läsning av Pacifisten PX-5. Senare, när stråhattspiraterna når Fisk-manland, visar Hordy Jones också affischen för Ruffy.

Luffy har fått ett gott rykte runt om i världen att orsaka problem, även bland de Shichibukai och marinsoldater, och begår brott och genomföra åtgärder som anses hotar att världen regeringen. Det är också känt för sitt beteende "oansvarig" och "impulsivt" och att fatta beslut som normalt anses sant galenskap, är ett bra exempel incidenten orsakas i Enies Lobby, infiltration och läckage av fängelse IMPEL Down och deltagande i slaget vid Marineford. Det är därför känd inte bara för att vara den enda pirat i angrepp på tre viktigaste offentliga inrättningar, men även ifrån alla av dem utan att lida någon offer besättningen och orsakar omfattande skador i dess kölvatten (speciellt i Enies Lobby .) Detta plus det faktum att han slog en Tenryuubito med full vetskap om konsekvenserna och deras arv har orsakat Luffy märkas som den typ av pirat som orsakar allvarliga problem inom en snar framtid.

UtseendeRedigera

120px-Luffy

Luffy barn

Luffy är känd för att bära sin hatt varumärke Straw (som får sin smeknamn "Straw Hat Luffy") som gavs till honom när han var ung av den legendariske piraten kapten, "Red Haired" Shanks, som i sin tur mottagits från Gol D. Roger, the Pirate King. Hans kostym är också vagt liknar Shanks (mest sannolikt kommer att imiteras), den ledande långbyxor, men rullas upp eller laddas tillsammans med sandaler och en röd väst. Luffy har också ett ärr från två procentenheter under hans vänstra öga (samma sak hissen i kapitel 1) och kort svart hår. Han blev svårt sårad av Akainu i kriget, vilket ger en stor X-formade ärr på bröstet. Vid första anblicken verkar Luffy vara mager, men har en fysisk förvånansvärt välbyggd.

Luffy, för det mesta, har samma kläder under större delen av serien, endast ändra gång du ändrar färg, till skillnad från resten av besättningen, som ändras ofta. Luffy får bära en annan klädsel som passar klimatet i en ö (som en parkas med huva över Drum Island eller kläder öknen Arabasta), men återgår till sin väst och shorts efter de äventyr på vissa öar har slutförts . Även framstående Luffy bär en röd väst och blå byxor, bär han sin vanliga outfit i olika färger. Till exempel i Enies Lobby bar svarta byxor, och hade fickor där jag kunde bära köttet Mizu Mizu Vatten 7 i Thriller Bark bär en orange väst och röda shorts, och i Skärgårdshavet Sabaody bär en blå väst och mörka blå byxor.

111px-Wanted de Luffy

Wanted Luffy

Under angreppet på IMPEL Down Luffy visas med en blå väst med röda shorts och efter kampen mellan Magellan och Luffy gav Inazuma en gul väst som också använder under strid Marineford. Oavsett var du är, tar han alltid sin stråhatt överallt, även i princip var hatten benägen att falla av huvudet lätt och tvingar Luffy den åt sidan eller skicka det till någon, medan var inblandad i ett slagsmål. Det har sedan fått en sträng rem som syddes av Nami, vilket gör att hatten hängande från halsen under slagsmål. Luffy tagit också olika smycken såsom armband på gång. Under Skypiea Saga, sågs bära en svart armbindel kring sin vänstra handled med ett vitt band under och efter
85px-Luffy enies lobby
kampen mot Moria i Thriller Bark, bar Luffy ett armband med en dekorativ mörk kring hans vänstra biceps. Detta armband senare avslöjade att det skulle vara en karta som leder till förlorade skatt kapten John, var Buggy efter en tid vad jag har till hands att Luffy Buggy i utbyte för sin personal som ledde honom genom alla nivåer i IMPEL Down.

Under sin återkomst till Marineford att ge en tyst bön, var Luffy visas en kort stund med fyra karaktärer skrivna på hans högra arm 3D2Y stavning, med 3D korsade vilket innebär att först träffas i 3 dagar, men den andra symbol som anger att den kommer i 2 år (2Y) i stället för 3 dagar (3D) förväntas som efter att ha flytt Bartholomew Kuma.

Slumpartad wiki